Söylediklerimin yarısı beş para etmez;
ama ola ki diğer yarısı sana ulaşabilir diye konuşuyorum...
Khalil Gibran

Perşembe, Aralık 29, 2011

Yalan da olsa hoşuma gidiyor söyle..

 


Hep Kahır
dur ! bırak ! 
kaynasın kahvenin suyu...
bana istanbul’u anlat nasıldı? 
bana boğazı anlat nasıldı? 

haziran titreyişlerle,kaçak yağmurlar ardı. 
yıkanmış kurunur muydu o yedi tepe 
ana şefkati gibi sıcak güneşte... 
insanlar gülüyordu de,
trende,vapurda,otobüste 
yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle 
hep kahır,hep kahır, hep kahır,... 
bıktım be... 

dur ! bırak ! 
kalsın, açma televizyonu! 
bana istanbul’u anlat nasıldır?
şehirlerin şehrini anlat nasıldır?
beyoğlu sırtlarından,yasak gözlerinle bakıp, 
köprüler, sarayburnu, minareler ve haliç’e... 
diyiverdin mi bir merhaba gizlice? 
insanlar gülüyordu de, 
trende, vapurda, otobüste, 
yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle...
hep kahır, hep kahır, hep kahır, 
bıktım be... 

dur ! bırak !
kımıldama,kal biraz öylece ne olur...
kokun istanbul gibidir,
gözlerin istanbul gecesi,
şimdi gel sarıl,sarıl bana kınalım. 
gök kubbenin altında orda da beraber. 
çok şükür diyerek yeniden başlamanın hayali, 
hasretimin çölünde sanki bir pınar gibi... 
insanlar gülüyordu de, 
trende,vapurda,otobüste, 
yalanda olsa hoşuma gidiyor söyle... 
hep kahır, hep kahır, hep kahır,
bıktım be...

Hiç yorum yok: